Heliomare is met ruim 40 locaties de enige zorg- en onderwijsinstelling in Noord-Holland waar u voor een totaaloplossing terecht kunt. Onze expertisegebieden zoals wonen, onderwijs, arbeidsintegratie, dagbesteding, revalidatie en sport zijn vaak onderdeel van dit totaalpakket. Niemand aan de zijlijn. Voor ons is dat de belangrijkste drijfveer in alles wat we doen. Kijk voor meer informatie op onze website.
Binnen de verdiepingsstage chronische pijn Heliomare komt de AIOS in aanraking met de complexere pijnrevalidatie.
Algemene leerdoelen:
Specifieke leerdoelen:
Cursussen en literatuur: Thema 6. Chronische pijn en orgaanaandoeningen |
Aan dit thema gerelateerde thema’s, generieke activiteiten en/of EPA’s: EPA-supervisieniveau bij start: Niveau ten minste 3: EPA 3, 4, 12 |
De AIOS verricht poliklinische eerste consulten en stelt een passend revalidatieplan op bij mensen met chronische pijn, FNS en chronische vermoeidheid bij patiënten met vaak complexe psychosociale of psychiatrische problematiek. De AIOS leert de gestructureerde uitvoering van lichamelijk onderzoek bij patiënten met chronische pijn en het uitsluiten van somatische aandoeningen. Zo maakt de AIOS kennis van de interactie tussen ziektebeelden en effecten op de verschillende levensgebieden waardoor verminderd maatschappelijk functioneren.
Te beoordelen vaardigheden/taken & competenties: Communicatie / management Opstellen van revalidatiediagnose, behandelplan en beantwoorden vraagstelling van verwijzer, op gebied van chronische pijn, FNS en chronische vermoeidheid. Aansturen revalidatieteam in PRB en onderzoeksdag. Het opbouwen van een effectieve behandelrelatie met patiënt en –systeem ook als er sprake is van complexe psychosociale of psychiatrische problematiek Samenwerken met team in multidisciplinaire onderzoeksdag Beoordelen en stimuleren van verandermogelijkheden bij de patiënt Klinisch redeneren Verrichten van eerste consulten op de polikliniek chronische pijn met opstellen van een passend revalidatieplan. Gestructureerde uitvoering van lichamelijk onderzoek bij patiënten met chronische pijn, uitsluiten van somatische aandoeningen Maatschappelijk handelen Kennis van de interactie tussen ziektebeelden en effecten op de verschillende levensgebieden waardoor verminderd maatschappelijk functioneren. Professionaliteit Stelt leerdoelen op, actieve deelname opleiding, bewaakt voortgang eigen leerproces, vraagt supervisie, zet feedback om in nieuwe leerdoelen, neemt initiatieven Respectvolle houding jegens cliënten, familie en mantelzorgers. Wetenschappelijk onderzoek Evidence-based data-verzameling, presenteren resultaten.
|
In te zetten toetsings- en beoordelingsinstrumenten: 360˚feedback, Beoordelingsgesprekken, KPB (>1x/m), CAT ( >1/6m). |
Wijze van beoordeling stage Rond de start (bij voorkeur voorafgaand aan stage) gezamenlijk bespreken van individuele leerdoelen. Aan het einde van de stage zal een afrondend stagegesprek plaats vinden. |